Niazgah نیازگاه

ایران در تولید صنایع آب و فاضلاب به خودكفایی نزدیك شده است

ایران در تولید صنایع آب و فاضلاب به خودكفایی نزدیك شده است

به گزارش نیازگاه ایرنا- معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو اظهار داشت: ایران الان به جز تولید ˮممبران ˮ های تصفیه خانه فاضلاب در تولید سایر صنایع و تجهیزات آب و فاضلاب به خودكفایی رسیده است.


قاسم تقی زاده خامسی روز پنجشنبه در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی كشاورزی و سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: حالا به جز موارد اندك در حوزه تصفیه خانه فاضلاب تمام نیازهای صنایع آب و فاضلاب در داخل كشور تولید می شود و در این حوزه وابسته به خارج نیستیم.
وی افزود: پیش تر مشكلاتی در تأمین پمپ های بزرگ و سنگین داشتیم كه به تدریج ساخت آن در كشور توسعه یافت و احتیاج به خارج از كشور در این حوزه رفع شد.
وی اظهار داشت: مشكل جزئی مربوط به ممبران تصفیه خانه های فاضلاب است كه تابحال از خارج كشور تأمین شده و به تازگی ۲ شركت داخلی نمونه مشابه آنرا ساخته اند كه مراحل آزمایشی خویش را طی می كند.
تقی زاده خامسی با اشاره به استقبال و حضور قابل توجه تولیدكنندگان حوزه صنایع آب و فاضلاب و كشاورزی در سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب و پانزدهیمن نمایشگاه بین المللی كشاورزی در مشهد اضافه كرد: به نظر می آید همه گروه های فنی و تولیدكننده عزم خویش را جزم كرده اند كه تمام نیازهای بخش آب و كشاورزی در داخل كشور تولید شود.
وی افزود: طی گفت و گوهایی كه با شركت كنندگان در این نمایشگاه داشتم، بیشترین مشكل آنان مواد اولیه بوده است كه سهمیه بندی و گران شدن این مواد چالش هایی را برای تولیدكنندگان بوجود آورده است و امیدوارم با رفع مشكلات موجود نگرانی ها در این حوزه برطرف شود.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی كشاورزی و سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب با هدف شناساندن ظرفیت های داخلی و خارجی، ارائه محصولات جدید در زمینه های مختلف همچون ماشین آلات توسعه صنایع كشاورزی، ایجاد اشتغال و رونق تولید، برقراری ارتباط مناسب میان تولیدكنندگان و مصرف كنندگان و توسعه صادرات بخش كشاورزی از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است.
این ۲ نمایشگاه در فضایی به گستره ۲۲ هزار مترمربع با حضور ۲۰۵ شركت داخلی و ۹۵ شركت از نمایندگان برندهای كشورهای فرانسه، آلمان، هلند، تركیه، هند، چین، كره جنوبی، ژاپن، مالزی و ایتالیا برگزار شده كه زمینه فعالیت آنها ادوات، ماشین آلات، مكانیزاسیون و نهاده های كشاورزی، تجهیزات گلخانه ای و سیستم های آبیاری و آبرسانی است.


1398/11/11
00:34:02
5.0 / 5
4134
تگهای خبر: اشتغال , تولید , صادرات , گران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی