Niazgah نیازگاه

نرخ تورم كانادا 2درصد

نرخ تورم كانادا 2درصد

به گزارش نیازگاه تورم كانادا تا آخر دسامبر در سطح دو درصدی باقی ماند.


به گزارش نیازگاه به نقل از تریدینگ اكونومیكس، متوسط نرخ تورم كانادا در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح دو درصد باقی ماند. بر اساس ماهانه، نرخ تورم ماه دسامبر صفر درصد بوده كه ۰.۱ درصد بیشتر از تورم ثبت شده ماه قبل این كشور بوده است.
داگ پورتر، كارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه " بی ام او كپیتال ماركتس" اظهار داشت: گزارش جدید تورمی چیزی بود كه انتظارش را داشتیم و نشان داد كه نرخ تورم در كانادا بر خلاف خیلی از كشورهای دیگر در محدوده هدف گذاری شده باقی مانده است.
بانك مركزی كانادا بر خلاف همتای آمریكایی خود تابحال توانسته است نرخ تورم را در محدوده دو درصدی باقی نگه دارد و این مسئله به ثبات نرخ بهره هم كمك كرده است. این بانك پیشتر اعلام نموده بود با عنایت به ثبات نسبی شاخصهای كلان اقتصادی در مقطع فعلی برنامه ای برای كاهش بیشتر نرخ بهره ندارد.
در میان بخش های مختلف، بالاترین تورم ثبت شده مربوط به بخش حمل و نقل با تورم ۳.۷ درصدی بوده كه بخشی زیادی از این افزایش تورم خود ناشی از افزایش ۷.۴ درصدی قیمت بنزین و افزایش ۳.۵ درصدی سایر فرآورده های سوختی بوده است. بخش لباس و پوشاك هم تورم ۲.۹ درصدی را در ماه دسامبر تجربه كرده است.
از سوی دیگر كمترین تورم در میان بخش های مختلف مربوط به نوشیدنی و تنباكو با تورم ۰.۴ درصدی بوده است و بهداشت و درمان با تورم ۱.۴ دصردی و آموزش با تورم ۱.۵ درصدی در رده های بعدی قرار دارند.
هسته تورمی كه تغییرات قیمتی اقلام خوراكی و انرژی را به علت نوسانات بالای آنها در نظر نمی گیرد، تا آخر ماه دسامبر به ۱.۹ درصد رسیده كه نسبت به ماه قبل خود تغییری نداشته است. متوسط نرخ تورم كانادا در بازه زمانی ۱۹۱۵ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۱۳ درصد بوده است كه بالاترین تورم ثبت شده مربوط به تورم ۲۱.۶درصدی ژوئن ۱۹۲۰ و كمترین تورم ثبت شده هم مربوط به نرخ منفی ۱۷.۸ درصدی ژوئن ۱۹۲۱ بوده است.



1398/11/06
22:21:05
5.0 / 5
4318
تگهای خبر: آموزش , افزایش , اقتصاد , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی