Niazgah نیازگاه
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سامانه رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی به دنبال جلوگیری از تخلفات است

سامانه رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی به دنبال جلوگیری از تخلفات است

به گزارش نیازگاه وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: انتظار می رود با رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی علاوه بر تسریع در شکایات، از تخلفات پیشگیری شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "سید رضا فاطمی امین" امروز شنبه در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی و داوری جمعی بر خط، اضافه کرد: رونمایی از این سامانه یک کار حقوق مشترک بین معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت دادگستری، وزارت صمت و اتاق بازرگانی ایران بود.
وی بیان داشت: این سامانه هوشمند ضرورتی بود که باید اتفاق می افتاد، چونکه حجم تجارت الکترونیک به شدت درحال گسترش است.
فاطمی امین افزود: سادگی سامانه، جمع سپاری موارد با انجام سریع و با کمترین هزینه، اعمال رای داوران به تخلفات فروشگاه های اینترنتی بعد از هفت روز و رتبه بندی کسب و کارها همچون خصوصیت های این سامانه است.
وی تصریح کرد: برای رتبه بندی اهمیت بسیار ویژه ای قائل هستیم و معیارها و شاخص هاییاز جمله اتفاق افتادن یا نیفتادن گرانفروشی، پاسخ چند روزه به شکایت ها و غیره به این منظور تعیین شده است.
فاطمی امین خاطرنشان کرد: با توجه به رتبه ای که آن فروشگاه یا کسب و کار می آورد، ارزیابی شده و بازار آن شکل می گیرد.
وزیر صمت تصریح کرد: این سامانه با ایجاد بازدارندگی سبب می شود تا کسب و کار بهتر با مصرف کننده تعامل داشته باشد.
سامانه ای برای حداکثر کردن اعتماد مصرف کنندگان به تجارت الکترونیک
در این مراسم، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک اظهارداشت: سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی، به منظور رسیدگی به شکایت ها در این عرصه و همینطور افزایش اعتماد مصرف کنندگان به فضای تجارت الکترونیک بوجود آمده است.
"علی رهبری" تصریح کرد: این پروژه به دغدغه های بعد از خرید خریداران پرداخت شده، جایی که نظر مصرف کنندگان تأمین نشده و منجر به شکایت شده است؛ در نتیجه باید به صورت موثر پاسخ داده شود.
وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به شکایت ها در دستگاههای مربوطه همچون تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت و غیره به علت ظرفیت محدود دستگاه ها و تعدد شکایات کند است، اما با رونمایی از این سامانه انتظار می رود مدت زمان رسیدگی به شکایت ها کاسته شده و ورود شکایات به دستگاههای قضایی کاهش پیدا کند.
رهبری بیان داشت: در حوزه تجارت الکترونیک در زمان نارضایتی مصرف کنندگان و خریداران محصولات، شاهد سردرگمی آنان بودیم که برای شکایت از کجا اقدام و چه مدارکی برای ثبت شکایت آماده کنند؟
این مسئول تصریح کرد: اتلاف هزینه و زمان، زمانبر شدن فرایند شکایت، اجحاف به مصرف کنندگان و عدم ارتباط مراجع ذی ربط با یکدیگر، از دیگر مشکلات موجود بود که انتظار می رود با رونمایی از این سامانه کاهش پیدا کند.


منبع:

1400/12/21
12:00:59
5.0 / 5
377
تگهای خبر: افزایش , اقتصاد , اینترنت , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی