Niazgah نیازگاه
برای نخستین بار در كشورانجام می شود:

اجرای گسترده ترین برنامه تعمیر شبكه های برق در سرتاسر كشور

اجرای گسترده ترین برنامه تعمیر شبكه های برق در سرتاسر كشور

به گزارش نیازگاه مدیركل نظارت بر توزیع توانیر اظهار داشت: برای اولین بار، فاز اول گسترده ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبكه های توزیع برق در سرتاسر كشور به صورت همزمان آغاز خواهد شد كه در این برنامه، شبكه های توزیع به طولی معادل فاصله تهران تا بندرعباس تعمیر و بازسازی خواهد شد.


به گزارش روزچهارشنبه ایرنا از وزارت نیرو، «مسعود صادقی» اضافه کرد: برای اولین بار در کشور، همه برنامه های تعمیراتی شبکه های توزیع برق در همه استان ها منسجم و در ایام ۲۹ و ۳۰ آبان صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در اولین دور گسترده ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه های توزیع برق کشور، بیشتر از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق(معادل فاصله بین تهران تا بندرعباس) در دو روز تعمیر و بازسازی خواهد شد.
صادقی تصریح کرد: همینطور در دور نخست این برنامه، ۱۷ هزار و ۲۹۹ کانون خطر (نقاطی که امکان دارد برای مردم خطرآفرین باشد) در سرتاسر کشور اصلاح و بازسازی خواهد شد.
وی اظهار داشت: در این مانور سراسری تعمیرات شبکه های فرسوده توزیع برق، بیشتر از ۳ هزار و ۹۰۰ نیروی تخصصی در چارچوب یک هزار و ۳۲۷ اکیپ عملیاتی حضور خواهند داشت.
مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر، تبدیل شبکه های سیم مسی به کابل خود نگهدار، رفع اتصالات سست، بهسازی وضعیت درب پست ها، تابلوها، شالترها و دریچه پایه های فلزی را همچون محورهای این مانور سراسری عنوان و تصریح کرد: ترمیم و بازسازی ارتینگ شبکه، اصلاح و نوسازی جعبه انشعاب و کابل سرویس انشعاب، بهسازی روشنایی معابر و رفع خاموشی و متعادل سازی بار ترانسفورماتورهای توزیع از دیگر محورهای این مانور است.
وی با اشاره به اینکه بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته فازهای بعدی تعمیرات و بازسازی شبکه های توزیع برق کشور در پنجشنبه و جمعه آخر ماه های پیش رو ادامه خواهد یافت، در مورد اهمیت اجرای این برنامه اظهار داشت: انجام این کار با عنایت به در پیش بودن زمستان و احتمال بروز بحران های طبیعی مانند بارش باران، برف، سیل و... بسیار اهمیت دارد و می تواند سبب افزایش پایداری شبکه از راه مقاوم سازی، کاهش مدت زمان رفع مشکلات و به مدار آمدن مجدد شبکه در زمان وقوع بحران شود.
از این پس هموطنان در سرتاسر کشور می توانند مشکلات و خرابی شبکه های توزیع را از راه "اپلکیشین برق من" یا شماره ۱۲۱ اعلام کنند.
به گزارش نیازگاه به نقل از ایرنا، پیشترمعاون هماهنگی توزیع توانیر در ادامه به برگزاری مانور سراسری تعمیر شبکه های برق اشاره نمود و اظهار داشت: این برنامه از ۲۹ و ۳۰ ماه جاری آغاز و پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه هم صورت خواهد گرفت.
رخشانی مهر اضافه کرد: برای اولین بار در کشور و در یک حرکت جمعی، یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه اصلاح و بازسازی خواهد شد که می تواند سبب ایجاد هم افزایی و کاهش هزینه های تعمیرات شود.



منبع:

1399/08/28
20:43:36
5.0 / 5
1172
تگهای خبر: افزایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی