Niazgah نیازگاه

پیشبینی افزایش ۱۵درصدی تولید آبزیان در كشور

پیشبینی افزایش ۱۵درصدی تولید آبزیان در كشور

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: با عنایت به افزایش حجم آب در منابع آبی داخلی و پشت سدها بر اثر بارندگی های سال گذشته، پیشبینی می شود تولید آبزیان سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یابد.


به گزارش نیازگاه به نقل از ایرنا حسین عبدالحی شنبه در نشست توسعه آبزی پروری در آبادان تصریح کرد: ایران در آبزی پروری در کشورهای منطقه از کشورهای برتر و نقش آفرین است و با عنایت به سیاست های توسعه آبزی پروری نقش پررنگ تری در تولید خواهد داشت.
وی میزان تولید کشور در بخش آبزی پروری پارسال را ۵۲۸ هزار تن عنوان نمود و اضافه کرد: سال قبل ۴۶ هزار تن میگو.، ۱۸۰ هزار تن ماهی قزل آلا و ۳۰۲ هزار تن ماهی گرمابی در کشور تولید شد.
عبدالحی خاطرنشان کرد: بازار خوبی در منطقه بخصوص عراق برای مصرف ماهی تولیدی ایران وجود دارد و باید برای توسعه این بازار کار شود.
وی با اشاره به مشکلات سایت آبزی پروری در چوئبده آبادان اظهار داشت: این سایت احتیاج به نیازهای فنی و پشتیبانی دارد و با معضل زیرساخت عمرانی و تاسیساتی مواجه می باشد که برای رفع آن از اعتبارات ملی استفاده خواهد شد.
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران تصریح کرد: سازمان شیلات کشور آمادگی دارد سایت پرورش ماهی و میگو چوئبده را بعنوان سایت پرورش آبزی پروری معرفی نماید و این مهم از جانب نظام مهندسی در حال پگیری است.
وی اظهار داشت: رویکرد سازمان شیلات کشور امسال برای افزایش تولید، توسعه و تکثیر پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس های دریایی، ماهیان خاویاری و تیلاپیا است.
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهار داشت: مجتمع پرورش میگو چوئبده نخستن سایت پرورش میگو در کشوراست که متاسفانه به علت بی توجهی با مشکلات زیادی روبرو شده است و چند پارسال اقدامی عملی در مورد رفع مشکلات آن برداشته نشده است.
سیدمحمد مولوی اضافه کرد: این سایت با مشکلات جاده ای، آب، بیمه، برق، گاز، و صدور اسناد مالکیت مواجه می باشد که انگیزه سرمایه گذار را کاهش داده است و اینگونه مشکلات سبب شده ۱۱۴ مزرعه پرورش میگو در این سایت به ۲۷ مزرعه کاهش پیدا کند.
وی مخالفت سازمان محیط زیست در مورد پرورش و تولید ماهی در سایت چوئبده را برخلاف سیاست های کلی سال جهش تولید دانست و اظهار داشت: اگر به تولید و اقتصاد مقاومتی و اشتغال اعتقاد داریم باید مسئولان صادقانه پیش بروند و موانع را از پیش پای سرمایه گذاران بردارند.
به گزارش نیازگاه به نقل از ایرنا، بندر چوئبده آبادان از مهم ترین مراکز پرورش میگوی کشور است و بخش زیادی از نیاز هموطنان به این محصول غذایی از این شهر تأمین می شود.
شهر چوئبده از توابع شهرستان آبادان، در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر آبادان واقع شده است.


1399/04/14
16:53:29
5.0 / 5
2210
تگهای خبر: اشتغال , افزایش , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی