Niazgah نیازگاه

كوشش برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان به كشورهای اسلامی

كوشش برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان به كشورهای اسلامی

به گزارش نیازگاه دبیركل مركز مهندسین كشورهای اسلامی از تلاش ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان به كشورهای اسلامی آگاهی داد و اظهار داشت: با وجود فشار تحریم ها می خواهیم بازار ساختمان منطقه را به دست بیاوریم.


با توجه به تحریم های آمریكا بانك مركزی نتوانسته خط اعتباری لازم برای ضمانت صادركنندگان ایرانی را باز كند و همین مساله خطر از دست رفتن برخی بازارهای مهم در عراق را افزایش داده است. با این وجود دو روز پیش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان آگاهی داد كه درحال رایزنی با كارفرمایان خارجی برای قبول تضامین بانكهای ایرانی است تا از سختی حضور شركت ها و مهندسان ایرانی در پروژه های ساخت و ساز كشورهای اطراف كم شود. محمد اسلامی این سفارش را به جامعه مهندسین كشور نیز داشت كه با تجمیع سرمایه های خود به صورت قدرتمندی در بازار منطقه حاضر شوند تا در رقابت با شركت های عربستان، تركیه و چین حرفی برای گفتن داشته باشند.
«علی طبرستانی» روز چهارشنبه به خبرنگاران اعلام نمود: جامعه مهندسان نقشه بردار ایران با همكاری و حمایت مركز مهندسین كشورهای اسلامی و فدراسیون توسعه علوم فناوری كشورهای اسلامی، مبادرت به برنامه ریزی جهت برگزاری نشست با هدف توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی ساختمان كرده است.
وی اضافه كرد: با هدف صادرات خدمات فنی و مهندسی به كشورهای اسلامی برنامه ریزی شده است دومین همایش شبكه سازی بین المللی اقتصادی با هدف صادرات خدمات فنی و مهندسی ۱۶ دی ماه در تهران اجرا شود.
دبیركل مركز مهندسین كشورهای اسلامی با اشاره به اینكه تلاش می شود ارتقاء صدور خدمات فنی مهندسی در كشور در دستور كار باشد، اظهار داشت: تلاش می نماییم این هدف بوسیله شركت ها و متخصصان ایرانی محقق شود و در همین راستا لازم است ارگانها و سازمانهای دولتی نیز به ما كمك كنند.
طبرستانی با بیان اینكه در این همایش از انجمن ها و اتحادیه های فعال در این عرصه و سفرا و رایزنان اقتصادی برخی كشورها دعوت شده است و حضور می یابند، اظهار داشت: مقرر است با نمایندگان اقتصادی كشورهای اسلامی خصوصا كشورهای همسایه و خاورمیانه و اوراسیا طی جلسات تخصصی، توانمندی های فنی-مهندسی بومی كشور در معرض ارائه و معرفی قرار گیرد تا به ارتقای سطح صدور خدمات فنی مهندسی منجر شود.



منبع:

1398/10/11
12:29:22
5.0 / 5
4172
تگهای خبر: افزایش , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی