Niazgah نیازگاه

بدهی چین به ۴۰ تریلیون دلار رسید!

بدهی چین به ۴۰ تریلیون دلار رسید!

نیازگاه: جنگ تجاری آمریكا و چین موجب كاهش رشد اقتصادی هر دوطرف شده است؛ اما مساله بدهی می تواند موجب كاهش بیشتر رشد اقتصادی چین شود.


به گزارش نیازگاه به نقل از سی ان بی سی، رشد اقتصادی چین به كمترین سطح خود در طول ۲۷ سال اخیر رسیده است و بنظر می رسد با عنایت به مدل رشد مبتنی بر بدهی اقتصاد این كشور، باید منتظر وخیم تر شدن شرایط اقتصاد این كشور نیز باشیم.
نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی چین ۲۵ درصد بیش تر از روند بلندمدت برنامه ریزی شده است و طبق استانداردهای جهانی احتمال وقوع بحران مالی در این كشور زیاد است. اگر قرار بود اعتبارات متناسب با رشد پایدار افزایش پیدا كنند، متوسط رشد اقتصادی چین در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ باید بجای ۷.۳ درصد ثبت شده، معادل ۵.۳ درصد می بود.
نسبت بدهی چین درانتها سه ماهه نخست امسال به ۳۰۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این كشور رسیده است كه حدود ۱۵ درصد كل بدهی جهانی است. فراز هووی، تحلیل گر مالی به سی ان بی سی اظهار داشت: بدهی چین بزرگ تر از آن شده است كه بتوان آنرا نادیده گرفت. هزینه هایی كه بار سنگین بدهی به اقتصاد چین تحمیل خواهدنمود احیانا بیشتر از آن است كه فرصت عرض اندام به سایر متغیرها را بدهد.
به تفكیك بخش های مختلف، بدهی خانوارهای چین حالا به ۵۳ درصد از كل تولید ناخالص داخلی این كشور رسیده است. بدهی های دولتی ۵۱ درصد و بدهی بخش خصوصی نیز به ۴۴.۳ درصد از كل اقتصاد چین افزایش پیدا كرده اند.
بیشتر از نیمی از بدهی های جهانی مربوط به سه كشور آمریكا، چین و ژاپن است كه سه اقتصاد نخست جهان از نظر تولید ناخالص داخلی محسوب می شوند. مقامات چینی برای كاهش سطح بدهی های خود كه یكی از عوامل كاهش رشد اقتصاید این كشور نیز محسوب می شودف تابحال تغییرات گسترده ای در بخش مالی و بانكی این كشور اعمال كرده اند. هفته گذشته نیز بانك مركزی چین نرخ بهره وام بین بانكی را كم كرد.



1398/06/03
15:25:15
5.0 / 5
4854
تگهای خبر: استاندارد , افزایش , اقتصاد , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی