Niazgah نیازگاه

آمادگی شعب ارزی بانك ها و صرافی ها برای خرید ارز

آمادگی شعب ارزی بانك ها و صرافی ها برای خرید ارز

به گزارش نیازگاه بانك مركزی اعلام نمود: با عنایت به روند مساعد بازار ارز در كشور، كلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و صادركنندگان می توانند ارز در اختیار خویش را علاوه بر صرافی ها، در بانك ها هم به فروش برسانند.


به گزارش نیازگاه به نقل از ایسنا، طبق بخشنامه صادره بانك مركزی، شعب ارزی بانك های مختلف سراسر كشور مكلف به خرید ارز از هموطنان هستند.
بر این اساس، متقاضیان در صورت بروز هرگونه مشكل می توانند با اداره صادرات بانك مركزی به شماره ۲۹۹۵۳۷۵۰ و ۲۹۹۵۳۷۱۸ تماس بگیرند.
به گزارش نیازگاه به نقل از ایسنا، با سیاست های اخیر ارزی بانك مركزی، بعد از یك دوره طولانی نوسانات شدید ارزی و به تبع آن افزایش قیمت ها، بازار روند كاهشی به خود گرفت و دولت توانست قیمت ارز را كنترل كند و روند كاهشی آنرا تداوم بخشد. حالا با تداوم كاهش نرخ ارز در بازار آزاد و احتمال ادامه این روند، مردم برای پیشگیری از ضرر بیشتر، برای فروش ارزهای خود به بازار آمده اند تا در صورت كاهش بیشتر نرخ ارز، بیشتر از پیش گرفتار زیان مالی نشوند.
طبق گزارش میدانی ایسنا از بازار ارز، امروز تا ساعت ۱۴، بانك ها هم هر دلار را به قیمت ۱۰ هزار و ۹ تومان، هر یورو را ۱۱ هزار و ۳۴۰ تومان و هر پوند انگلیس را ۱۲ هزار و ۵۲۴ تومان از مردم خریدند. همینطور امروز قیمت فروش هر دلار آمریكا در صرافی ملی و ملت ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت خرید آن ۱۰ هزار و ۵۰ تومان بود. حدودا همین قیمت ها در بازار آزاد و در بین دلالان هم وجود دارد.
هر یورو هم امروز در صرافی های ملت و ملی به قیمت ۱۲ هزار تومان از مردم خریداری شده و ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می رسد. قیمت یورو در صرافی های آزاد و دلالان البته اندكی بالاتر از صرافی ملی است؛ به عبارت دیگر هر یورو در بین دلالان ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می گردد و در مقابل، این افراد هر یورو را ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان از مردم می خرند.
گفتنی است؛ پیش از این هم بانك مركزی اعلام نموده بود كه صادركنندگان به منظور پیشگیری از سوء استفاده دلالان، ارز صادراتی را به بانك ها و صرافی های مجاز عرضه كنند.



1397/09/21
21:20:20
5.0 / 5
4404
تگهای خبر: افزایش , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی