Niazgah نیازگاه
معاون بورس تهران:

سال ۹۶ از سال های قبل برای اهالی بازار سرمایه بهتر بود

سال ۹۶ از سال های قبل برای اهالی بازار سرمایه بهتر بود

نیازگاه: معاون بورس تهران می گوید مكانیزم جدید توقف و بازگشایی نمادها كه امسال در بورس تهران عملی شد روی نقدشوندگی سهام تاثیر خواهد گذاشت. او معتقد می باشد سال ۹۶ از سال های ۹۵ و ۹۴ برای اهالی بازار سرمایه سوددهی بیشتری داشته است.


روح الله حسینی مقدم در گفت و گو با ایسنا درباره بازدهی بورس تهران در سال ۱۳۹۶ اظهار نمود: امسال نسبت به سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۴ بورس تهران رشد داشت. در سال ۹۶ بازار سرمایه وضعیت بدی نداشت و ما نسبت به صنایع اثر گذار در بازار رشد بدی نداشتیم.
وی ادامه داد: نخستین پیش بینی در آمد هر سهم شركت ها كه سال ۱۳۹۵ برای سال ۹۶ ارائه شد سه بار تعدیل شد. یك بار ۸ درصد، یك بار ۶ درصد و یك بار نزدیك ۵ درصد تعدیل مثبت داشتند.
معاون بورس تهران اضافه كرد: این تعدیل های مثبت نشان میدهد وضع سودآوری شركت ها تعدیل مثبت پیدا كرد بطور قطع این تاثیرش را روی جیب سهامدار میگذارد.
حسینی مقدم با اشاره به دستورالعمل جدید بازگشایی و توقف نمادها اظهار داشت: ما در سال ۹۶ تغییری در دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها داشتیم و الان دو ماه است ما داریم با این مكانیزم جدید كار میكنیم باید آثار آن را روی نقد شوندگی ببینیم چون دلما ن می خواست كه در بورس نقد شوندگی افزایش پیدا كند. دیگران هم دقیقا بدانند اطلاعات كجاست.
وی تصریح كرد: با دستور العمل جدید امیدوار هستیم تفسیر از مقررات از بین برود و همینطور نقد شوندگی و شفافیت توامان افزایش پیدا كند.
حدود دو ماه پیش بعد از مدت ها بحث درباره توفق و بازگشایی نمادها در بازار سرمایه، دستور العمل توقف و بازگشایی نماد ها تغییراتی كرد و از آن تاریخ به بعد نماد هایی كه بسته می شوند با عنایت به دستور العمل جدید بازگشایی خواهند شد. در ماه های گذشته رییس سازمان بورس بارها وعده داده بود كه نمادهای بورسی در كمتر از ۹۰ دقیقه بازگشایی شوند.



1396/12/25
17:40:34
5.0 / 5
4594
تگهای خبر: افزایش , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی