Niazgah نیازگاه

تسهیل و رونق تجارت دو جانبه با عراق توسط بانك ملی ایران

تسهیل و رونق تجارت دو جانبه با عراق توسط بانك ملی ایران

نیازگاه: عضو هیات مدیره و معاون امور ارزی و بین الملل بانك ملی ایران با تاكید بر اینكه پشتیبانی از تجارت خارجی كشور وظیفه اصلی بانك هاست، اظهار داشت: سیاست این بانك در عراق، رونق تجارت دو جانبه میان دو كشور و تسهیل نقل و انتقال وجوه است.


به گزارش سرویس بازار ایسنا، بانك ملی ایران، غلامرضا پناهی در همایش بررسی راهكارهای توسعه خدمات بانكی برای حمایت رسمی از تجارت ایران و عراق كه با حضور رییس اداره كل خارجه، رییس اداره كل مشاركت ها و توسعه شبكه بین الملل، مدیرعامل شركت صرافی ملی ایران، رییس اداره امور شعب عراق، تنی چند از مسئولان ادارت مركزی، روسای ادارات امور شعب و روسای شعب در سالن همایش ادارات بین الملل بانك برگزار شد، با تاكید بر اینكه هر بانك برای پشتیبانی از تجارت خارجی كشور نیازمند ابزارهایی در فضای بین المللی است، اظهار نمود: یكی از این ابزارها توسعه روابط با كارگزاری هاست و از مهم ترین راهكارهای آن هم حضور فیزیكی شعب بانك در كشور هدف است.
وی با اشاره به حجم بالای تجارت خارجی میان ایران و عراق اضافه كرد: بانك ملی ایران بعنوان یك بانك راهبردی در نظام بانكی كشور به دنبال توسعه فیزیكی شعب خود در این منطقه است و الان سه شعبه بانك در بغداد، نجف و بصره فعال می باشند.
پناهی تصریح كرد: امیدواریم برای تسهیل نقل و انتقال وجوه میان ایران و عراق، بانك مركزی دو كشور ارز محلی را بپذیرند و امكان قیمت گذاری ارزهای محلی به واسطه سیستم بانكی فراهم گردد كه اكنون مذاكراتی هم در این باره انجام شده است.
عضو هیات مدیره بانك ملی ایران بیان كرد: همینطور ما می توانیم بعنوان یك بانك تجاری شرایطی را فراهم نماییم كه تجارت میان دو كشور با ارز محلی رونق یابد كه این امر در امور تجاری روسیه اتفاق افتاده و میربیزنس بانك فعال است. امیدواریم در ارتباط با عراق هم این مهم رقم بخورد.
وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم تا ساز و كاری را فراهم نماییم كه با استفاده از شعب بانك در عراق و همكاری واحدهای ارزی داخل كشور، صادركنندگان بتوانند به راحتی وجوه حاصل از صادرات خویش را به نرخ روز به ریال تبدیل كنند و همینطور ارز مورد نیاز (دینار عراق) برای فعالان اقتصادی و مسافران به كشور عراق هم بر اساس نرخ آزاد تامین و فروخته شود.
در آخر شركت كنندگان در جلسه سوالاتی را درباره روند خرید یا انتقال ارز توسط مشتریان در شعب را مطرح نمودند كه در پاسخ به آنها محسن امین زارع رییس اداره كل خارجه بانك ملی ایران، سعید وكیلی رییس اداره كل مشاركت ها و توسعه شبكه بین الملل بانك، سیدمصطفی اسدی رییس اداره امور شعب عراق و جلال امین مدیرعامل شركت صرافی ملی ایران، آمادگی كامل خویش را برای كمك به تسهیل فرایند خرید ارز رجوع كنندگان به شعب و هماهنگی با سایر بخش ها اعلام نمودند.



1396/12/13
22:33:52
5.0 / 5
4679
تگهای خبر: بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی