Niazgah نیازگاه

۳۷۰۸ تن محصول سالم كشاورزی در البرز تولید شد

۳۷۰۸ تن محصول سالم كشاورزی در البرز تولید شد

به گزارش نیازگاه رئیس گروه محیط زیست و سلامت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام نمود که کشاورزان البرزی امسال موفق به تولید سه هزارو ۸۰۷ تن انواع محصولات زراعی  و باغی سالم (ارگانیک) شدند.


فاطمه بشیری روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: سال جاری بیشتر از ۴۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات سالم شامل سبزی، صیفی، زراعی، باغی و گلخانه ای اختصاص یافت.
وی با اعلان اینکه برای تولید محصول سالم ارتقای کیفیت هشت محصول در دستور کار قرار گرفته، گفت: این محصولات شامل فلفل دلمه ای، ذرت شیرین، خیار، بادمجان، سیب درختی، گیلاس، به لیمو، توت فرنگی و گوجه فرنگی گلخانه ای و غیر گلخانه ای است.
بشیری تصریح کرد: این اقدام با هدف حفظ حاصلخیزی خاک و کیفیت آب و تنوع زیستی بعنوان منابع پایه و در نتیجه ایمنی مواد غذایی زراعی، باغی، دامی و آبزیان، تأمین سلامت، کاهش بیماریهای ناشی از آلاینده ها، تقویت اقتصاد جوامع محلی و تحقق استانداردهای ملی و بین المللی با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز انجام می شود.
رییس گروه محیط زیست و سلامت جهاد کشاورزی استان البرز افزود: کیفیت تولید این محصولات به قدری بالا است که جنبه صادراتی پیدا کرده است.
بشیری اظهار داشت: بعنوان مثال سال جاری ۱۷۰ تن محصول توت فرنگی تولیدی سالم استان البرز به خارج از کشور صادر شد.
پیگیری تولید ۱۱۹۰ تن قارچ خوراکی گواهی شده
رییس گروه محیط زیست و سلامت جهاد کشاورزی استان البرز با اعلان اینکه ارائه گواهی برای این محصولات از جانب استاندارد انجام می شود، اظهار داشت: برای سال آینده مقرر است سطح زیر کشت تولید محصولات سالم تا ۶۲۴ هکتار افزایش یابد که الان کشاورزان در حال ثبت نام در سامانه مربوطه با همکاری استاندارد هستند.
وی اضافه کرد: قارچ خوراکی یکی از محصولاتی است که سلامت آن اهمیت زیادی دارد به همین دلیل پیگیری تولید یک هزارو۱۹۰ تن قارچ خوراکی گواهی شده برای سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اعلان اینکه تابحال فقط یکی از واحدهای تولیدی قارچ خوراکی البرز موفق به دریافت گواهی استاندارد شده است، افزود: تولید محصول سالم منوط به ارائه آموزش های لازم به کشاورزان مشتاق فعالیت در این حوزه می باشد.
وی اظهار داشت: بعد از انتخاب کشاورز، آموزش های انفرادی به آنها داده می شود و تضمین لازم به آنها برای صادرات محصولاتشان داده می شود.
مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: برای کنترل تولید محصول سالم در مزارع، ۲۹ مدیر کنترل کیفی آموزش های لازم را دیده و به عرصه ها فرستاده می شوند.
وی اشاره کرد: برنامه های تشویقی برای افزایش تمایل بهره برداران به تولید محصول گواهی شده همچون تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه تعرفه صدور نشان حد مجاز آلاینده ها، تخفیف ۲۰ درصدی در حق بیمه سهم بیمه گذار برای تولیدکنندگان محصولات گواهی شده، درج حداقل ۲۵ درصد یارانه کاهش سود بانکی در موافقت نامه های مربوط در بخش های تولید و توسعه و فرهنگ سازی محصولات گواهی شده و استفاده از تسهیلات یارانه دار از محل کمک های فنی و اعتباری در نظر گرفته شده است.
استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی زراعی و باغی است.


1399/12/03
12:06:34
0.0 / 5
850
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , افزایش , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی