Niazgah نیازگاه

۱۵۲۰ میلیارد تومان نقدینگی به آزادراه شیراز-اصفهان تخصیص می یابد

۱۵۲۰ میلیارد تومان نقدینگی به آزادراه شیراز-اصفهان تخصیص می یابد

به گزارش نیازگاه ایرنا- استانداری فارس اعلام نمود كه جلسه بررسی روند ساخت آزادراه شیراز-اصفهان به ریاست معاون اول رئیس جمهوری، رهاورد تزریق یك هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح را داشت.


به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، در این نشست همینطور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای راه و شهرسازی و دفاع و استاندار فارس در آن حضور داشتند.
در این جلسه مقرر شد که با عنایت به توافق های اخیر، وزارت راه و شهرسازی ۳۲۰ میلیارد تومان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۵۰۰ میلیارد تومان و وزارت دفاع ۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به این پروژه تزریق کنند.
استاندار فارس در این حوزه اظهار داشت: بر مبنای توافق حاصل شده در این نشست مقرر شد که نقدینگی تخصیص یافته به شکل هر ماه ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص یابد تا پروژه تا پابان سال جاری آماده بهره برداری شود.
آزادراه شیراز- اصفهان یکی از مهم ترین پروژه های ملی به حساب می آید که کلنگ راه اندازی آن در سال ۸۹ به زمین خورد و مقرر است تا آخر ۱۴۰۰ افتتاح شود.
این آزادراه در هفت قطعه با ۲۲۲ هکتار در حال اجرا بوده و تابحال ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این پروژه بعد از بهره برداری، حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیر شیراز- اصفهان را کاهش می دهدکه مساوی با کاهش ۱۲۰ دقیقه ای زمان سفر نسبت به مسیر قبلی است.
رحیمی اضافه کرد: در این سفر بحث آبرسانی به جنوب استان بخصوص مناطق بیرم چاورز، خیرگو و علامردشت هم با حضور معاونین وزارت نیرو، مدیر عامل ایمیدرو، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و بعضی از نمایندگان استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این حوزه اتخاذ شد.
وی اظهار داشت: مبحث تقویت خط فعلی آبرسانی به جنوب استان و افزایش میزان آبدهی از ۷۰۰ به ۹۵۰ لیتر در ثانیه همچون توافقات به دست آمده در این نشست بود که این اتفاق کمک خواهد نمود که شهرها و روستاهایی که در راه این خط قرار دارند از آب مناسب تری بهره مند شوند.
او عنوان کرد: در این نشست مقرر شد اعتبارات استانی برای مطالعات و اعتبارات ملی برای اجرای این طرح آبرسانی اختصاص پیدا کند.
همینطور در دیدار استاندار فارس با مدیر و اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن، مبحث کمک این بانک به سرمایه گذاری و یا تکمیل سرمایه گذاری ها بررسی گردید.
رحیمی اظهار داشت: در این نشست ضمن موافقت با پرداخت تسهیلات باقی مانده به کارخانه کاغذ زاگرس، در مورد توسعه کارخانه ذوب آهن پاسارگاد و صنایع آلومینیوم هم تصمیماتی اتخاذ شد.
او افزود: بازپرداخت تسهیلات و تأمین سرمایه در گردش برخی از صنایع استان از دیگر دستاوردهای این جلسه بود.
استاندار فارس افزود: این جلسه در توسعه صنعتی استان اثرگذار خواهد بود و منجر به افزایش اشتغال و تولید ثروت در فارس خواهد شد.

آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی آزادراه شیراز- اصفهان به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار گردید.
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، در این نشست که وزرای راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استاندار فارس هم حضور داشتند، مجری پروژه آزادراه شیراز- اصفهان گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه عرضه کرد.
وی همینطور به تشریح برخی موانع و مشکلات پیش روی تکمیل پروژه آزادراه شیراز- اصفهان پرداخت و بعد از بحث و تبادل نظر، تصمیمات لازم برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه اتخاذ شد.


1399/08/29
21:23:13
5.0 / 5
1127
تگهای خبر: اشتغال , افزایش , بانك , بهره برداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی