Niazgah نیازگاه

نكاتی در مورد سومین صندوق سرمایه گذاری دولت

نكاتی در مورد سومین صندوق سرمایه گذاری دولت

با عنایت به این كه دولت تا آخر سال باید سه صندوق سرمایه گذاری خویش را در بازار سرمایه در چارچوب ETF عرضه نماید و با عنایت به این كه تابحال دارا یكم و پالایش یكم عرضه شده است باید در چند ماه پیش رو منتظر عرضه سومین صندوق باشیم.


به گزارش نیازگاه به نقل از ایسنا، طبق قانون بودجه سال ۱۳۹۹ صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس که باقیمانده سهام دولت در بعضی بانک ها، بیمه ها، پالایشگاه ها، صنایع خودرو و فلزی است باید سال جاری در بورس ارائه شود.
براین اساس اولین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بانک و بیمه شامل باقی مانده سهام دولت در بانکهای صادرات، ملت، تجارت و شرکت های بیمه البرز و اتکای امین و دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله پالایشی شامل باقی مانده سهام دولت در پالایشگاه های اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز در بازار سرمایه عرضه شدند.
پیش از این اعلام شده بود سومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله شامل صنایع خودرویی و فلزی (باقی مانده سهام دولت در شرکت های ایران خودرو، سایپا، فولاد مبارکه و ملی صنایع مس ایران) خواهد بود.
با این وجود به نظر می آید دولت در نظر دارد باقی مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات را در چارچوب داراسوم در بازار عرضه کند، چونکه طبق آمار ۳۰ درصد دارایکم به فروش رفت و دولت می خواهد باقی مانده سهام خویش را در بانکهای ملت، تجارت و صادرات را در چارچوب ETF عرضه نماید. البته برای این منظور باید صندوق جدید تشکیل گردد و احیانا قیمت آن با دارا یکم متفاوت خواهد بود.
این در شرایطی است که هنوز زمان ارائه سومین صندوق دولتی که شامل خودرویی ها و فلزی ها می شود مشخص نشده است اما همان گونه که ذکر شد همه صندوق های ETF باید تا آخر سال جاری در بورس ارائه شود.




منبع:

1399/07/22
13:00:51
5.0 / 5
1273
تگهای خبر: بازار , بانك , بودجه , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی