Niazgah نیازگاه
وزیر اقتصاد:

باید بدانیم در دوره رونق نفتی چه نماییم كه در دوره ركود عزا نگیریم

باید بدانیم در دوره رونق نفتی چه نماییم كه در دوره ركود عزا نگیریم

به گزارش نیازگاه وزیر اقتصاد با بیان اینكه در دوره رونق نفتی اقتصاد كاملاً وابسته داشتیم كه مواد اولیه و خیلی از ماشین آلات از خارج تامین می شد، اظهار داشت: بایدالگوی مدیریت دفاع مقدس در جنگ اقتصادی فعلی پیاده شود.



به گزارش نیازگاه به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند امروز (چهارشنبه سوم مهرماه) در مراسم بزرگداشت دفاع مقدس كه در این وزارتخانه انجام شد گفت: باید بدانیم كه در دوره رونق نفتی چه نماییم كه در دوره ركود نفتی عزا نگیریم.
وی اضافه كرد: در دوره رونق نفتی، اقتصادی كاملاً نفتی و وابسته داشتیم كه مواد اولیه و خیلی از ماشین آلات از خارج از كشور تامین می شد؛ ضمن اینكه جنگ تحمیلی نیز هزینه ها را افزایش داد با این وجود باید دید دولت توانست با چه سیاست هایی از این مشكلات عبور كند.
دژپسند، با اشاره به انتقادهایی كه به سیستم كالابرگ در آن زمان می شد اظهار داشت: كشورهای مهد اقتصاد سرمایه داری نیز در جنگ جهانی دوم سیاست های افراطی تری اتخاذ نموده بودند.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینكه به استناد گزارش كنگره آمریكا، عراق در جنگ با ایران بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه كرد، افزود: دشمن می خواست جنگی نظامی را با ابزار اقتصادی تمام كند و به همین علت شوك نفتی سال ۶۵ به كشور وارد شد.
به گفته وی، از سال ۶۰ تا ۶۴ متغیرهایی مثل تورم در كشور كاهش داشت و در سال ۶۴ تورمی كه به حدود ۷ درصد رسیده بود در سال ۶۵ یك دفعه بالای ۲۵ درصد رسید.
دژپسند با اشاره به اینكه در سال های ۶۰ تا ۶۴ سالی داشتیم كه رشد اقتصادی دو رقمی مثبت بود، افزود: دفاع ما مردم بنیان بود و مردم با وجودی كه از خیلی امكانات محروم بودند، اما با آن شرایط موجود ساختند.
بنا بر این گزارش این مراسم با حضور ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدای دفاع مقدس از كاركنان وزارت اقتصاد و با حضور سرلشكر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری اجرا شد.
در این مراسم، نمایشگاهی با سوژه دفاع مقدس افتتاح و از برخی جانبازان و فرزندان شهدای دوران دفاع مقدس در وزارت اقتصاد نیز تجلیل شد.


منبع:

1398/07/04
20:54:38
5.0 / 5
4227
تگهای خبر: ابزار , افزایش , اقتصاد , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی