Niazgah نیازگاه
معاون بنیاد علوی:

۳۳۰۰ طرح اشتغال زایی بنیاد علوی مصوب شد، بهره برداری از ۲۱۰۰ طرح

۳۳۰۰ طرح اشتغال زایی بنیاد علوی مصوب شد، بهره برداری از ۲۱۰۰ طرح

به گزارش نیازگاه معاون توانمندسازی و مشاركت های مردمی بنیاد علوی، با اشاره به اینكه این بنیاد سه هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال زایی را مصوب كرده است، اظهار داشت: این طرح ها ۲۶ هزار فرصت شغلی ایجاد می كنند.



احمد حاج علی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به تسهیلات اشتغال زایی بنیاد علوی در سطح كشور، بیان كرد: این بنیاد در مجموع سه سال گذشته سه هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال زایی را مصوب كرده است كه برای این طرح ها یك هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود.
وی اضافه كرد: قرار داد سه هزار و ۲۵۰ طرح در مرحله عقد قرار هستند و بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال زایی هم در سراسر كشور خوشبختانه هم به بهره برداری رسیده است.
ایجاد ۲۶ هزار شغل
معاون بنیاد علوی اظهار داشت: مجموع اشتغال طرح های بنیاد همینطور فرصت شغلی ۲۶ هزار نفری را پدید می آورد كه البته این میزان، افرادی هستند كه پس از دریافت تسهیلات یا اشتغالشان تثبیت شده و یا شغل جدیدی برایشان بوجود آمده است.
حاج علی زاده درباره تسهیلات سال ۹۸ هم توضیح داد: تسهیلات اشتغال زایی بنیاد علوی در سال ۹۸ هنوز مصوب نشده اما پیشبینی می شود حداقل ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلات سال قبل را امسال هم داشته باشیم.
وی درباره سیاست های بنیاد برای اشتغال زایی، اظهار داشت: در ارتباط با پشتیبانی از طرح های اشتغال زایی در كل كشور تفاهم نامه چهار جانبه ای بین ۳۱ استاندار كشور، یكی از بانك ها بعنوان تأمین كننده منابع مالی و بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری بعنوان تأمین كننده بخشی از كارمزد تسهیلات منعقد شده است كه طی آن تسهیلات با كارمزد هشت درصد به كسانی كه در روستاها طرح اشتغال زایی دارند، پرداخت گردد.
سهمیه تسهیلات ۹۸ هنوز مصوب نشده است
معاون توانمند سازی و مشاركت های مردمی بنیاد علوی افزود: این طرح از سال ۹۵ آغاز شد و مقرر است هر سال برای استان های كشور مبلغی در جهت تسهیلات اشتغال زایی در نظر گرفته شود، برای مثال در سال نود و پنج ۲۰ میلیارد تومان، در سال نود و شش ۲۰ میلیارد تومان، پارسال هم ۲۵ میلیارد تومان پرداخت گردید و سهمیه سال ۹۸ هم در اواخر تیر ماه جاری مصوب می شود.
حاجی علی زاده بیان كرد: در مجموع نزدیك به دو هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پرداخت و بخشی از كارمزد آن هم از راه بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری تأمین شده است.
وی در دیگر بخش سخنان خود درباره وثیقه های بانكی اظهار داشت: به جهت اینكه شرایط تسهیلات سهل شود ۵۰ درصد تضامین از محل اجرای طرح مورد قبول است مثلاً اگر كسی ملكی در روستا داشته باشد كه ۵۰ درصد وام ارزش داشته باشد می تواند همان سند را بعنوان بخشی از وثیقه بگذارد و مابقی را از سایر منابع تأمین كند.
ساخت ۴۱ درمانگاه
معاون بنیاد علوی با اشاره به اینكه تلاش شده تا سطح تسهیلات ارتقا یابد، اظهار داشت: الان سقف تسهیلات اشتغال زایی مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان است كه تلاش داریم این رقم را افزایش دهیم و از جانب دیگر هر استان می تواند یك طرح بزرگ را هم تا سقف چهار میلیارد تومان اعلام نماید كه تلاش داریم سقف این طرح را هم ارتقا بخشیم كه البته تصمیمات همگی مبتنی بر شرایط اقتصادی هستند.
حاجی علی زاده با اشاره به اینكه بنیاد علوی مراكز جامع درمان بستر را در كل كشور راه اندازی می نماید كه الان توافق برای راه اندازی ۴۱ مركز درمان بستر انجام شده و نزدیك به ۳۰ باب از این طرح ها اجرایی شده و حتی در اختیار مجموعه درمانی هم قرار گرفته است همینطور بنیاد تلاش دارد مابقی مراكز را هم در اسرع وقت تكمیل و تحویل دهد.

1398/04/12
18:46:28
5.0 / 5
4691
تگهای خبر: اشتغال , افزایش , اقتصاد , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی