Niazgah نیازگاه
یك مسئول در بانك مركزی اعلام كرد؛

ضرورتی ندارد دلار را در ثبت سفارش مجاز بدانیم، جوكاذب در تحریك دلار

ضرورتی ندارد دلار را در ثبت سفارش مجاز بدانیم، جوكاذب در تحریك دلار

نیازگاه: یك مقام مسئول در بانك مركزی اعلام نمود: در صورتی كه مراوده دلاری با آمریكا نداریم چه نیازی است كه سیستم ثبت سفارش بر پایه دلار باشد و انجام ثبت سفارش با دلار جو كاذبی را تولید كند.



به گزارش نیازگاه به نقل از بانك مركزی، مهدی كسرایی پور اظهار داشت: ممنوعیت ثبت سفارش با دلار آمریكا به درخواست بانك مركزی از وزارت صنعت بوده كه امروز اجابت و اجرایی شده و از این بابت از این وزارتخانه تشكر می نماییم.
وی با اشاره به اینكه روش پرداخت در ثبت سفارش به دو شیوه بانكی و غیر بانكی است و نوع ارز هم بستگی به پرفرم های صادره دارد، خاطرنشان كرد: از آنجایی كه عدم امكان استفاده از مكانسیم تسویه دلاری برای شبكه بانكی ایران بدلیل تحریم های اولیه آمریكا میسر نیست ازاین رو در روش بانكی هیچ ثبت سفارش دلاری در سال های اخیر انجام نشده است.
كسرایی پور درباره روش غیر بانكی هم اظهار نمود: در این روش كه عموما با استفاده از صرافی ها انجام می شود، برخی از ثبت سفارش ها تا به امروز به دلار آمریكا انجام می شد كه این ممنوعیت مشمول این روش است.
وی تصریح كرد: در صورتی كه مراوده دلاری با آمریكا نداریم چه نیازی است كه سیستم ثبت سفارش بر پایه دلار باشد و انجام ثبت سفارش با دلار جو كاذبی را در تحریك دلار تولید كند.
مدیركل سیاست ها و مقررات ارزی بانك مركزی با اشاره به اینكه ممنوعیت ثبت سفارش با دلار تاثیری در واردات كشور ندارد خاطرنشان كرد: وارد كنندگان باید از سوی های خارجی خود بخواهند پرفرم های ارزی دیگری ارائه نمایند و از ارزهای جایگزین نظیر یورو برای خریدهای خود استفاده كنند.
مهدی كسرایی پور ادامه داد: هم اكنون عمده منابع صادراتی كشور به دلار دریافت نمی گردد، بطوریكه الان شركت ملی نفت و خیلی از صادركنندگان ما به ازای فروش خود یورو یا سایر ارزها را دریافت می كنند.
وی تصریح كرد: ثبت سفارش های پیش از تاریخ ممنوعیت مشكلی ندارد و از امروز به بعد سازمان توسعه تجارت درخواست ثبت سفارش دلاری را انجام نخواد داد.
مدیركل سیاست ها و مقررات ارزی بانك مركزی درباره مكانیسم تسویه دلار هم اظهار داشت: به واسطه تحریم های اولیه و همزمان با تشدید تحریم های ظالمانه آمریكا امكان پرداخت و دریافت دلار با آمریكا و سایر كشورها در شبكه بانكی محروم هستیم.

1396/12/10
18:00:05
5.0 / 5
4550
تگهای خبر: بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی