Niazgah نیازگاه

چند میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده اند؟

چند میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده اند؟

نیازگاه: طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، بیش از 27 میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده اند و از بیش از 3000 خدمت دولتی که بوسیله این پنجره ارائه می شود، بهره می گیرند.



به گزارش نیازگاه به نقل از ایسنا، دولت الکترونیکی به عنوان یکی از مهم ترین زمینه های ارائه خدمات دولت به مردم، شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد می تواند فساد را بطور جدی ریشه کن و توسعه پایدار جامعه را تسهیل کند. این مساله از اصلی ترین مباحثی بوده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اولین روزهای دولت سیزدهم به پیگیری و اجرای آن توجه نشان داده است.

در واقع همراه داشتن انبوهی از اصل و کپی های مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، اساسنامه، آگهی تغییرات شرکتها و وکالت نامه های اداری همیشه یکی از معضلات اصلی انجام کارهای اداری محسوب می شود. بنا بر این در سالهای قبل، استقرار پنجره واحد در عرصه های مختلف ازجمله مطالبی است که مورد توجه دولت مردان قرار گرفته است.

امروزه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با ارائه صدها خدمت، مردم را بی نیاز از تبادلات کاغذی کرده است و سکوهای داخلی، هر روز نقش پر رنگ تری را در اقتصاد دیجیتال کشور به خود اختصاص می دهند.

بنابراین به سبب اهمیت این موضوع، هفته گذشته با تصویب مجلس وزارت خانه ها موظف به ارائه خدمات الکترونیکی شدند. در حقیقت وزارت خانه ها و موسسات دولتی موظف شدند حداقل سالانه ۲۰ درصد از خدمات الکترونیکی خودرا برای کلیه اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال بوسیله «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» بصورت هوشمند و بدون مراجعه حضوری و دخالت عامل انسانی یا گرفتن مدارک و مستندات بصورت دستی ارائه نمایند.

مسئله ای که بتازگی عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی با اشاره نمود. وی درباره ی اقدامات وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی ارائه خدمات دولت اظهار داشت: امروز بیش از ۲۷ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کرده اند و از بیش از ۳۰۰۰ خدمت دولتی که بوسیله این پنجره ارائه می شود بهره می گیرند.

زارع پور همین طور در این جلسه تاکید کرد در قالب مواد برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید که تا پایان برنامه هفتم توسعه باید صد درصد خدمات دولت بصورت هوشمند، یعنی بدون مراجعه حضوری، بدون ارسال مدرک و بدون مداخله انسانی و بوسیله پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم عزیز ارائه شود که با تحقق آن مردم می توانند طعم شیرین فناوری را احساس کنند.

لازم به ذکر است وی مهرماه در بیست و ششمین جلسه شورای اجرائی فناوری اطلاعات درباره ی آخرین وضعیت اجرای قانون دستگاه های اجرائی کشور به پنجره ملی خدمات هوشمند با اشاره به پیوستن ۹۶ درصد دستگاهها به این درگاه، احراز هویت ۲۶ میلیون نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال، ۵۱۹ میلیون مراجعه به درگاه، رشد عظیم ۱۰ میلیارد تراکنش بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و همین طور ارائه مجوزهای دستگاهی، صنفی و خانگی در این بستر الکترونیکی گفت خوشبختانه میزان مراجعات مردم و آمار دریافت خدمات آنها بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نشان میدهد این درگاه به محل رجوع مردم و گره گشایی از امورات آنها تبدیل گشته است.




1402/08/21
09:14:51
5.0 / 5
233
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , دستگاه , دولت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی