Niazgah نیازگاه

عامل شکسته شدن ترک مخاصمه مایکروسافت با گوگل فاش شد

عامل شکسته شدن ترک مخاصمه مایکروسافت با گوگل فاش شد

نیازگاه: رقابت گوگل با مایکروسافت در عرصه جست وجوی آنلاین، موجب شد صلح این دو شرکت بزرگ فناوری در هم بشکند.



به گزارش نیازگاه به نقل از ایسنا، ترک مخاصمه پنج ساله میان آلفابت (شرکت مادر گوگل) و مایکروسافت، در سال ۲۰۲۰ که این غول های فناوری در کسب وکار جست وجوی وب، در نقطه مقابل هم قرار گرفتند، به پایان رسید.

این دو شرکت بعد از یک دهه مبارزه، توافقی در سال ۲۰۱۶ منعقد کرده و بدنبال شروع تازه ای در روابطشان بودند. اما بگفته جوناتان تینتر، نایب رییس توسعه تجاری مایکروسافت، این وضعیت سه سال قبل تغییر نمود.

تینتر که در بهار و تابستان سال ۲۰۲۰ درباره ی این قرارداد مذاکره کرده بود، توضیح داد: آلفابت اصرار داشت که مایکروسافت یک ویجت جست وجوی گوگل را در صفحه اصلی تلفن هوشمند لمسی «سرفیس دوئو» (Surface Duo) قرار داده تا مجوز سیستم عامل اندروید را دریافت کند و درخواست این شرکت نرم افزاری جهت استفاده از موتور جستجوی «بینگ» را رد کرد.

گوگل همین طور ممنوع کرد که مایکروسافت، کاربران را درباره ی نحوه سوئیچ موتور جست وجوی پیش فرض به «بینگ»، راهنمایی کند. در نهایت، برای اینکه این دستگاه موفق شود، مایکروسافت به مجوز گوگل نیاز داشت اما مایل بود «بینگ» نقطه ورود به جست وجو باشد در صورتیکه آلفابت می خواست نقطه ورود به جست وجو، موتور جست وجوی گوگل باشد.

مایکروسافت و گوگل در نهایت درباب دوئو به توافق رسیدند تا هر دو موتور جست وجو در این دستگاه قرار بگیرد. یک ویجت جست وجو، مرورگر کروم و اپلیکیشن گوگل سرچ هم همگی در این گوشی بودند و از گوگل استفاده می کردند در صورتیکه ایج مایکروسافت، مرورگر پیش فرض بود.

به گفته تینتر، هر چند به نظر رسید که عرضه دوئو، نشان دهنده گرمی روابط میان دو رقیب فناوری است اما پشت صحنه، این رابطه چندان دوستانه نبود و در صورتیکه تینتر، شخصا موافق همکاری راهبردی با گوگل بود و به موفقیت محصولات آفیس مایکروسافت در پلت فرم اندروید اشاره می کرد، این بحث وجود داشت که تا چه حد باید با گوگل همکاری کرد و تیم تبلیغات «بینگ» بر این عقیده بودند که نباید به این همکاری ادامه داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این دو شرکت با وجود توافق برای حل و فصل مشکلات بین یکدیگر، نتوانستند مشکلات مربوط به ابزارهای تبلیغات جست وجو را حل کنند و در نتیجه، از آن زمان توافقی حاصل نشد.

میخائیل پراخین، مدیر تبلیغات و خدمات وب مایکروسافت هفته گذشته در جلسه محاکمه ضد انحصارطلبی دولت آمریکا مقابل گوگل، اظهار داشت: به اپل بیش از ۱۰۰ درصد درآمد یا سود ناخالص پیشنهاد شد تا «بینگ» را به عنوان موتور جست وجوی پیش فرض در دستگاه هایش قرار دهد اما این پیشنهاد، به سبب قرارداد این شرکت با گوگل، رد شد.




1402/07/09
08:36:27
5.0 / 5
269
تگهای خبر: آنلاین , ابزار , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی