Niazgah نیازگاه
معاون راه و شهرسازی استان:

4500 واحد در لرستان در چارچوب خود مالک با بانک عقد قرارداد شده است

4500 واحد در لرستان در چارچوب خود مالک با بانک عقد قرارداد شده است

به گزارش نیازگاه، لرستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: ۴۵۰۰ واحد در استان در چارچوب خود مالک با بانک عقد قرارداد شده است.


رضا پیامنی در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به این که از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تابحال ۱۴۷ هزار نفر ثبت نام کرده اند، اظهار نمود: از این تعداد ۳۷ هزار و ۵۰۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شد، ۶۰ درصد از متقاضیان در ارتباط با شهرستان خرم آباد است.
وی در مورد وضعیت تأمین زمین مورد نیاز برای متقاضیان مسکن در چارچوب نهضت ملی اظهار داشت: در خرم آباد، الشتر، پل دختر و بروجرد با مشکل زمین مواجه هستیم، بعنوان نمونه تابحال از ۱۵ هزار متقاضی خرم آباد تنها زمین ۵ هزار واحد تأمین شده است، البته پیگیر انتقال سند زمین دانشگاه در منطقه کمالوند در کوتاه مدت هستیم.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهر سازی لرستان بیان نمود: مبحث دیگر در خرم آباد مطالعه شهر جدید است که از راه شرکت شهرهای جدید مشاورآن تعیین شده است تا بعد از کارهای مطالعاتی بتوانیم در حومه شهر زمین مناسبی را تأمین نماییم.
پیامنی اضافه کرد: در کوهدشت و الشتر هم با مالکانی توافق کردیم تا از اراضی حریم شهر بخشی از زمین مورد نیاز مسکن ملی را تأمین نماییم، شهرستان دورود هم تنها هشت هکتار زمین دولتی داریم که پاسخگوی ۶۰۰ واحد است در صورتی که تعداد متقاضیان دورود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ است.
وی افزود: توافقاتی در سطح وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع در حال انجام می باشد تا بتوانیم از شهرک مسکونی صنایع دفاع برای ساخت واحدها استفاده نماییم، موافقت دریافت شده و درحال کارشناسی است در صورت توافق نهایی مشکل دورود حل می شود.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: در پل دختر هم دو زمین تأمین شده که در مجموع گنجایش ۲۳۰ واحد را دارد اما چون متقاضی زیاد است به دنبال توافق با مالکان هستیم، در بروجرد خوشبختانه با مشکل زمین مواجه نیستیم.
پیامنی به تسهیلات خود ملکی هم اشاره نمود و اظهار داشت: تا امروز ۴۵۰۰ واحد در چارچوب تسهیلات خود مالک با بانک عقد قرارداد کرده اند.




منبع:

1401/10/10
11:27:36
5.0 / 5
395
تگهای خبر: بانك , دولت , ساختمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی