Niazgah نیازگاه
سازمان حمایت اعلام كرد:

تخصیص خودرو به منتخبان لیست ذخیره برای نخستین بار

تخصیص خودرو به منتخبان لیست ذخیره برای نخستین بار

به گزارش نیازگاه سازمان حمایت اعلام نمود: برای نخستین بار از لیست رزرو برخی از ثبت نام کنندگان جایگزین شدند، بدین ترتیب تعدادی از منتخبین که در لیست رزرو بودند که اعلام این افراد بعنوان لیست رزرو و سپس بعنوان لیست منتخب موجب ایجاد ابهام شده بود.


به گزارش نیازگاه به نقل از خبرگزاری ایرنا، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بعنوان ناظر شیوه تخصیص خودرو بوسیله سامانه یکپارچه، برای تنویر افکار عمومی و اطلاع مردم از جزییات این روند و شفاف سازی، با صدور اطلاعیه ای در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.
سازمان حمایت بدون ایجاد سامانه جدیدی برای ثبت نام و تخصیص خودرو، برای ارتقای شفافیت و بهینه سازی پروسه تخصیص خودرو در دوره ی جدید نظارت بر این پروسه را آغاز نموده است.
تاکنون دو سامانه ثبت نام خودرو وجود داشته که یکی از آنها (سامانه ای که اکثریت خودروسازان در آن فعالیت می کردند) انتخاب و از همه خودروسازان خواسته شد که از این سامانه بطور مشترک استفاده نمایند.
با اعمال نظارت بر پروسه و ثبت نام خودرو نقایص قبلی برطرف شده و شفافیت لازم حاصل شده است. یکی از موارد نقص در پروسه قبلی، عدم پالایش لیست منتخبین بود در این دوره لیست منتخبین به لحاظ احراز هویت کنترل شده و ۱۰ درصد از منتخبین شرایط لازم را احراز ننموده و حذف شدند.
بنابراین برای نخستین بار از لیست رزرو برخی از ثبت نام کنندگان جایگزین شدند. بدین ترتیب تعدادی از منتخبین که در لیست رزرو بودند که اعلام این افراد بعنوان لیست رزرو و سپس بعنوان لیست منتخب موجب ایجاد ابهام شده بود.
شایان ذکر است برای تمام کسانی که در لیست اصلی منتخبان بودند و همین طور متقاضیانی که در لیست رزرو بودند و سپس در لیست اصلی منتخبین قرار گرفتند، خودرو تخصیص داده خواهد شد.
در این دوره بمنظور افزایش سطح عرضه خودرو در ایجاد شفافیت، پروسه ثبت نام بصورت یکپارچه با ۳۸ مدل خودروی مختلف از شش خودروساز کشور انجام شد و ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر ثبت نام کردند. بصورت تفکیکی ۳ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر در طرح پشتیبانی از خانواده ثبت نام کردند.
مجموع ظرفیت در نظر گرفته شده در خودرو های عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ خودرو بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق العاده، پیش فروش های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) ارائه شد که رشد مدلول داری نسبت به دوره قبلی قرعه کشی داشته است.
عرضه خودرو در سامانه یکپارچه موجب شفافیت و ایجاد رویه ای واحد در عرضه برای همه خودروسازان و رفع شائبه مهندسی عرضه بصورت قطره چکانی و یا عرضه خودرو در بازارهای غیر شفاف شده است.
فرآیند ثبت نام خودرو نواقصی داشت که در این دوره رفع شد؛ از جمله:
چک نکردن اطلاعات هویتی متقاضیان امکان تغییر اطلاعات موبایل و یا اطلاعات ثبت نامی توسط نمایندگی های فروش نداشتن ضمانت اجرائی قانون پشتیبانی از خانواده و طرح جوانی جمعیت (در خودروسازان اصلی با تأخیر و ناقص و در خودروسازان خصوصی اجرانشده بود) نبود نظارت دقیق بر میزان فروش خودروسازان و ایجاد تعهدات معوق و نارضایتی مشتری در نتیجه عدم تناسب بین میزان تولید با تعهد فروش.

منبع:

1401/03/17
22:14:33
5.0 / 5
192
تگهای خبر: افزایش , بازار , تولید , عرضه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی