Niazgah نیازگاه

۱۴۴۱۰ خانوار در طرح ساماندهی حاشیه نشینی چابهار شناسایی شدند

۱۴۴۱۰ خانوار در طرح ساماندهی حاشیه نشینی چابهار شناسایی شدند

ایرنا- قائم مقام و معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۴۱۰ خانوار در طرح ساماندهی حاشیه نشینی چابهار شناسایی شدند که تنها برای پنج هزار خانوار می توان اقدام اصلاحی انجام داد و بقیه خانوارها در حریم ها سکونت دارند.


علیرضا صفی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: طرح بازآفرینی در حوزه شهرهای زاهدان و چابهار همچون طرح های بزرگ ملی است که در صورت تحقق آن، به الگویی کارآمد در حوزه باز آفرینی شهری و بافت های فرسوده تبدیل خواهد شد.
وی افزود: ۱۴ کلونی سکونتگاهی غیر رسمی در شهرستان چابهار شناسایی شده که اراضی ۶ منطقه کمپ، هوت آباد، رمین، عثمان آباد، احمد آباد و بله سر به وسعت یکهزار و هفت هکتار بنام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتقال یافته است.
قائم مقام و معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۰۸ واحد مسکونی این مناطق تحت تأثیر حریم قرار گرفته اند بیان نمود: ۹۷ درصد کاربری های عمومی و ۱۷ درصد معابر نقض حریم شده که برای توسعه و اجرای برنامه های این مناطق باید مناسب سازی شوند.
وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد طرح تفکیکی مناطق حاشیه چابهار تابحال مشخص شده و همراهی خوبی بین مردم و بنیاد مسکن وجود دارد.
صفی پور با اشاره به اینکه اقدامات در حوزه حاشیه نشینی در سه فاز طراحی، انطباق با وضعیت موجود و اجرای طرح انجام می شود اضافه کرد: در مناطق حاشیه چابهار تهیه طرح های زیرساختی چون راه، مدرسه و غیره ۱۰۰ درصد انجام شده، اجرای طرح با ملاحظه وضعیت موجود ۳۰ درصد و اجرا مطابق طرح مصوب تابحال نزدیک به ۱۰ درصد انجام شده است.
وی عنوان کرد: ۱۷۰ میلیارد تومان در ۲ سال گذشته بابت آماده سازی و بستر سازی مناطق حاشیه ای هزینه شده است.
قائم مقام و معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت؛ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض به افراد متقاضی تابحال تعلق گرفته است.
وی بیان نمود: یکهزار و ۵۰۰ متر بسترسازی، ۱۲۰ هزار متر زیرسازی، هشت کیلومتر جدول گذاری، هفت هزار متر مربع پیاده رو سازی، ۱۰ هزار متر مربع سنگ فرش و ۵۶ هزار متر مربع آسفالت از نیمه سالجاری تا کنون در مناطق حاشیه ای چابهار انجام شده است.
صفی پور عنوان کرد: کار ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی انجام شده که از این میان ۶۰ واحد تسهیلات دریافت کرده و بقیه با هزینه شخصی کار ساخت مسکن را انجام می دهند.
وی عدم توسعه یافتگی، نبود امکانات مناسب، پراکندگی و زندگی نکردن در یک سکونتگاه مطلوب را همچون مشکلات بافت های ناکارآمد دانست و اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی در توسعه بازآفرینی شهری و ارتقا توسعه بافت های ناکارآمد دارند و اقدامات مناسبی در این عرصه انجام شده و یا در حال انجام می باشد.
قائم مقام و معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سرعت کار در حوزه بافت فرسوده منوط به همکاری مردم بوده و نیاز است افراد و ارگان ها مربوطه کمک کننده باشند.



1399/09/29
14:29:15
5.0 / 5
1090
تگهای خبر: قیمت , وام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی