Niazgah نیازگاه
بازدید از یك واحد بزرگ صنعتی؛

سرپرست وزارت صنعت: تولید در سخت ترین شرایط هم تعطیل نشد

سرپرست وزارت صنعت: تولید در سخت ترین شرایط هم تعطیل نشد

به گزارش نیازگاه سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت:  در سخت ترین شرایط همچون كرونا كه خیلی از صنایع دنیا را با تعطیلی مواجه كرد، تولید در ایران با رعایت پروتكل های بهداشتی تعطیل نشد و پرقدرت به مسیر خود ادامه داد.


به گزارش روز جمعه وزارت صنعت، «حسین مدرس خیابانی» در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی تولیدکننده و صادرکننده محصولات لبنی، اضافه کرد: واحدهای عظیم صنعتی در ایران با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، به خوبی محیط کار و نیروی انسانی خویش را از صدمه های شیوع این ویروس فراگیر، حفاظت کردند و علاوه بر تأمین بموقع نیازها در بازار داخلی، صادرات خود به بازارهای هدف صادراتی را هم متوقف نکردند.

وی اظهار داشت: در ابتدای شیوع کرونا، ایران برای تأمین نیازهای کادر درمانی به واردات ماسک های N۹۵ نیاز داشت، اما حالا با به کارگیری پتانسیل ها و برنامه ریزی دقیق بر روی توان تولید داخلی، نه تنها تمام نیازهای کشور تأمین شده و صادرات آن هم در حال انجام می باشد، بلکه بعضی از صنعتگران ایرانی، به سمت صادرات خطوط تولید ماسک های N۹۵ گام برداشته اند.

سرپرست وزارت صنعت با اشاره به اینکه تأثیر واحدهای تولیدی بر تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی و امنیتی مشهود است، خاطرنشان کرد: حداقل کاری که وزارت صنعت، معدن و تجارت بعنوان متولی تولید می تواند برای تولیدکنندگان انجام دهد، آن است که در ستاد وزارتخانه، علاوه بر اینکه سنگ های پیش پای تولیدکنندگان را بردارد، مانع جدیدی پیش روی صنعتگران قرار ندهد.

مدرس خیابانی، با تاکید بر لزوم کاهش ارزبری صنایع لبنی کشور اظهار داشت: بخش عمده ای از نیازهای ارزی صنایع لبنی در رابطه با بسته بندی محصولات آنها است که بر این اساس به معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مأموریت داده شده تا زمینه کاهش ارزبری این صنعت و عمق بخشی به ساخت داخل را به صورت ویژه پیگیری کند.

وی همینطور به رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی هم مأموریت داد تا با برگزاری میزهای ساخت داخل، زمینه را برای تأمین نیازهای صنایع لبنی با اتکای به تولیدات داخلی فراهم نماید؛ به نحوی که بتوان عمق ساخت داخلی در صنایع لبنی را بالا برد.

سرپرست وزارت صنعت با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای حضور محصولات لبنی ایران در بازارهای صادراتی حوزه کشورهای اوراسیا، اظهار داشت: صادرات محصولات لبنی ایران به اوراسیا باید تقویت شود، به خصوص اینکه ایران با این اتحادیه توافقنامه تجارت ترجیحی داشته و این خود، زمینه را برای رقابت هر چه بیشتر صادرکنندگان ایرانی در بازارهای این کشورها فراهم می آورد.

وی افزود: بازارهای صادراتی در کشورهای منطقه، فرصت خوبی برای صادرکنندگان ایرانی فراهم آورده است؛ این در شرایطی است که ۶۰ درصد میزان صادرات کشور به بازارهای هدف کشورهای همسایه است.


1399/03/16
23:58:30
5.0 / 5
2431
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
Niazgah
niazgah.ir - حقوق مادی و معنوی سایت نیازگاه محفوظ است

نیازگاه

نیازمندیهای اینترنتی